Wilt  u ons en uw collega's laten weten wat uw mening is? Schrijf dan hieronder een bericht! 
(Uw mailadres wordt niet weergegeven.)

Stuurt u liever uw reactie alleen aan ons? Stuur dan een gewone E mail!


Zet in alle gevallen even duidelijk in uw bericht op welk onderwerp u reageert!










 

Bericht schrijven >

« vorige 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 volgende »

CAO onderhandelingen:
Looneis: eens, we moeten er sterk achter gaan staan. als het bedrijf miljarden winst maakt en uitkeert aan de aandeelhouder willen ze vast ook dat hun belangrijkste asset, het personeel, blijft en zich beloont voelt voor het werk wat men doet. het is al moeilijk genoeg om aan personeel te komen.
generatiepact: alsjeblieft zeg wat een vraag. ik snap werkelijk niet dat je aan een werkgever durft te vragen dat je minder gaat werken maar dan wel 10-15% salarisverhoging wil, plus dat die werkgever dan ook nog iemand voor die uren moet aannemen die nog eens geld kost. ik begrijp de wens om met minder uren te gaan werken maar deze constructie is te zot om te vragen vindt ik.
werkdruk: werkgroepen zijn belachelijk en worden altijd na afloop bedankt voor hun advies, en dat was het dan. verlaag de werkdruk door meer mensen te gebruiken voor het werk en verdeel het dan zodat je belangrijkste asset, daar is tie weer, blijft functioneren. nog nooit zoveel mensen met burnout klachten gehad..... beloon je mensen en neem je goed personeel in vaste dienst, dan komen ze en blijven ze ook.
uitzendkrachten na 9 maanden vaste dienst slaat ook volledig de plank mis. dan heeft de werkgever geen flexibiliteit meer. de praktijk wordt dan weer dan mensen naar huis gestuurd gaan worden voor een paar maanden. werkt averechts denk ik.
opleidingsbudget. aub toch echt niet per werknemer vragen. met 3 jaar opsparen kom je nog steeds niet aan een fatsoenlijke betekenisvolle cursus. zorg voor een constructie waarbij talent wat zich wil ontwikkelen erkent wordt, en geef die budget. goed voor alle partijen. laat mensen die niet willen, en dat zijn er genoeg, niet perse op cursus gaan aub maar gebruik dit voor diegenen die wel willen. en in plaats van geld kan er ook beter in tijd gedacht worden vaak, voor interne begeleiding. laat dit dan ook vastleggen en meten. je kan intern zo verschrikkelijk veel leren. maar die tijd is er bijna niet want de "leraar" zit veel te vol met werk, vaak extra troep waar we voorheen hele afdelingen voor hadden. (IT, HR, etc).
Maar dit is mijn ongezouten bescheiden mening.
samenvattend. krijg gewoon betaald voor de uren die je maakt op welke leeftijd dan ook, maar krijg ook betaald voor het werk dat je levert. een meritverhoging van 2.5% is nu een lachertje.

AH Bxm collega - 16-11-2018 - 10:23

Ik droom van een bedrijf dat inclusion hoog in het vaandel heeft net zoals diversiteit en van een eerlijk dag werk(gemiddelde functie dient genoeg salaris te zijn voor een normaal leven en niet met zijn tween moeten werken).En van een bedrijf waar de CEO niet meer als 100x het laagste salaris krijgt inlusief bonussen. En als amerikaans bedrijf moet er dan maar naar de amerikaanse salarissen gekeken worden. En aangezien onze CEO daar vlgs mij ver boven zit en niet inleveren moeten wij maar naar boven dus 4% en anders maar geen CAO.

Dromer - 15-11-2018 - 21:51

Even samenvatten: MSD stuurt via interne mail een enquête uit naar alle medewerkers en neemt de resultaten daarvan niet mee in de onderhandelingen? Dus: die resultaten strookten niet met wat MSD zelf wil en negeert zo dus waarschijnlijk de afwezigheid van een draagvlak onder het personeel voor wat MSD zelf wil. Vandaag een Kortom waarin Social Media Do's & Don'ts beschrijven dat MSD-ers op sociale media geen berichten over MSD of haar producten mogen doorsturen of plaatsen wanneer die niet van MSD zelf komen. Verwacht ook echt niet dat MSD de door de werknemers zelf te betalen lage premie 3e jaar WW zal toestaan, dat wilde ze laatste keer ook niet ("te lastig", terwijl heel veel andere lastige dingen wel weer moeten van MSD?).
Waar hier niet over gesproken wordt, zijn de gedetacheerden. Dat er inkomensverschillen zijn onder uitzendkrachten met gelijkwaardige functie-niveau's en ervaring is al bizar. Nog vreemder is het dat er uitzendkrachten al jarenlang bij MSD ingehuurd worden. Om dus niet te spreken over gedetacheerden die - zoals mij verteld wordt - zelfs meer dan 10 jaar bij MSD werken beneden de MSD-CAO! In plaats van deze mensen te waarderen in de vorm van een normaal arbeidscontract, worden ze in de flexibele schil gehouden. Is dit omdat Amerika eisen aan de 'headcount' stelt en ons management op deze manier binnen global MSD makkelijker kan concurreren met een hogere arbeidsproductiviteit? Het hoger management vangt wel direct aandelen bij goed functioneren, gewoon werkvolk wordt 1000 dollar aan aandelen voorgehouden als een wortel om maar in dienst te blijven. Naast dat de flexwerkers zo onrecht wordt aangedaan, worden de 'vaste medewerkers' zo ook in koopkracht genaaid met dat loonvoorstel van 2.5% in de meritmatrix. Je zult maar in je 2e tertiel van je salarisbandbreedte zitten... Een buitenstaander die niet bekend is met merit-matix krijg je het al niet uitgelegd. Een MSD-er pikt die 2.5% ook niet snel genoeg op als koopkrachtverlies.
Vakbonden FNV en CNV roepen werknemers op om van zich te laten horen. Is dit een voorbereiding op "wie niet wil horen ....?"

Jo-do-kus - 15-11-2018 - 20:09

😊Eens met Loonvoorstel vakbonden
😊Zeer eens met Generatiepact vakbonden
-Neutrale mening over werkdruk (leggen mensen zich vaak zelf op)
☹Oneens dat uitzendkrachten na 9 mnd een vast baan moeten krijgen (vaak zien we pas na een jaar of 1,5 of iemand echt de technieken en het juiste gedrag beheersen. Het zou naar mijn idee dus een slecht plan zijn. Dus niet eens met vakbonden.
😊Zeer eens met ontziemaatregelen voorstel vakbonden
-Neutraal over pension voorstel vakbonden
☹Zeer oneens over opleidingsbudget voorstel vakbonden (ik vind als leidingevende dat mensen die geen moeite doen niet het recht hebben op het volgen van trainingen, mensen die zich goed inzetten daarintegen mogen wat mij betreft dan weer wat vaker trainingen volgen.

P - 15-11-2018 - 19:36

MSD heeft een probleem met het invullen van hun vacatures, gaat er dan geen lampje branden dat er zeker nu aan de huidige medewerkers gedacht moet worden?.mensen aannemen is 1 mensen houden is 2 daar behoeft in mijn ogen enige verbetering. ga je echt als MSD zeggen we doen niets aan de Generatiepact?? waar blijf je dan met Duurzame inzetbaarheid en het Live-it programma? volgens mij moet je dit ook uitdragen en waarmaken onder de werknemers die hier mee te maken gaan krijgen in welke vorm dan ook en het niet afdoen als een term.Duurzame inzetbaarheid is een breed begrip het zou inderdaad verstandig zijn om toch naar het voorstel van de bonden te kijken wat betreft Generatiepact van de ander kant zegt MSD wel accoord te kunnen gaan met een 3e jaar WW en WIA voor mijn gevoel heb je dan toch ergens een probleem dat wellicht door het Generatiepact verminderd kan worden. Het is wel fijn dat het pensioen al accoord is
Wat betreft loon zijn er nog steeds grote verschillen er komen nu nog steeds mensen binnen die een hoger loon hebben dan de mensen die er al 15,20,of zelfs 30 jaar werken en deze mensen staan die mensen in te werken dus MSD doe niet zo moeilijk denk aan je mensen en laat de ontziemaatregelen varen en ga voor positiviteit in je bedrijf en geef je mensen loon erbij 4% wat is dat nou, geef de managers minder aan bonus en geef dat bedrag aan je productie mensen die doen het uiteindelijk. Ik denk dat de werkdruk nu zeer bepalend is voor het ziekteverzuim binnen MSD dat moet site breed aangepakt worden en kan starten met een werkgroep maar dan moet management hier wel wat meedoen en dat kan door afspraken te maken met de vakbonden hierover en deze vastleggen.

MSD is nu nog een fijn bedrijf om voor te werken maar houd je werknemers in het oog voor deze gaan vertrekken, denk aan je ontziemaatregelen.....

S - 15-11-2018 - 19:34

Ik vind het aanbod van MSD werkelijk schandalig. De versobering van de vakantiedagen, ouderdoms regelingen en beperkt loonbod kunnen mijn inziens echt niet door de beugel. Het loonbod is voor een bedrijf dat miljarden verdient is zelfs schandalig te noemen.....Ik keur het aanbod van MSD dan ook af. En sta ik achter de vakbonden. Verder hoop ik dat MSD/NMP partij kiest voor de werknemer en niet voor de werkgever......

Haarlemmer - 15-11-2018 - 09:23

De loon eis van 2,5% is inderdaad te laag vanuit MSD.

Over het generatiepackt heb ik minder ideeën. Als mijn oudere collega minder zou gaan werken, en ik moet zijn werk opvangen, gaat mij dat niet lukken. En er worden niet ineens meer mensen aangenomen. Dus vanuit mijn positie gezien heb ik juist graag dat hij blijft werken zoals hij dat nu doet.

Gea - 15-11-2018 - 09:18

Het generatiepact moet vooral gebruikt worden om kennis en ervaring van oudere werknemers over te dragen op jongeren omdat (technische) vakmensen nauwelijks te vinden zijn. Het is dus ook in het belang van MSD voor de toekomst om te investeren in ruimte voor kennisoverdracht van oudere medewerkers.

Daan de Wildt - 15-11-2018 - 08:38

Het huidige CAO is een fijn en aantrekkelijk CAO. Echter wat de werkgever, MSD nu wilt voor het CAO is kortom het in de steek laten van de mensen die ervoor zorgen dat MSD staat. 2,5% loon gaan ze het niet mee redden, alles wordt duurder en dat gaat ook sneller ons koopkracht gaat achteruit en MSD, onze werkgever steunt dit! Ik ben 100% voor het voorstel van de vakbonden, zij hebben redelijke punten die gericht zijn op de toekomst van alle leeftijden. De werkdruk gaat alleen maar oplopen, we hebben mensen nodig. We hebben niks aan tijdelijke krachten. We moeten iemand hebben die we volledig kunnen inwerken en op kunnen bouwen die niet na een jaar weer weggaat, want het inwerken zelf duurt alleen al 3 maanden!

Het is jammer dat MSD hun CAO zo wilt veranderen in negatief perspectief. Mocht MSD niet luisteren dan zullen we dit op een andere manier kenbaar moeten maken, helaas.

Ongeruste werknemer - 15-11-2018 - 08:33

In jaren van economische tegenwind snap ik dat er kritischer gekeken moet worden naar alle uitgaven en is loonmatiging te verdedigen. Maar de afgelopen jaren gaat het juist erg goed. Kwartaal op kwartaal zien we groei en wordt trots de winst medegedeeld waar we allemaal hard én met ons hart voor hebben gewerkt. Dat is wat ons als bedrijf ook bindt, het warme MSD hart. Ik wordt dan ook echt boos dat het management alles probeerd om het kale loon zo laag mogelijk te houden. We worden zoetgehouden met merit tabellen, Inspire systeem dat op een niet transparante manier wordt toegepast en fictieve aandelen waar je op korte termijn niets mee kunt. Een structurele loonstijging van 4% is in deze tijd goed te verdedigen en dat zou pas echt visie tonen en waardering geven.
Als dit niet lukt dan moeten we ons ongenoegen op een andere manier laten zien en voelen. Want het management is op dit vlak blind en doof.

Bezorgde werknemer - 15-11-2018 - 08:13


Bericht schrijven >

« vorige 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 volgende »